Sabtu, 28 Julai 2018

Jalan-jalan ke Nursery Bunga


       Assalamualaikum...

Salam dihari Sabtu yang indah... Alhamdulillah pagi2 hari ni dah hujan membasahi bumi Shah Alam, sejuk je terasa pagi ni. Tapi bila dah beransur tengahari, kembali panas seperti biasa.

Pagi ni sempat juga jalan2 ke nursery bunga di Sungai Buluh. Lama dah tak jalan2 kesana. Maklumlah peminat bungalah katakan. Tak dapat nanam bunga dapat lihat2 bunga pun jadi lah buat terapi mata dan minda.




Semuanya cantik-cantik terutamanya bunga ros tu, kalau boleh nak diangkut semuanya.




Sukanya tengok bunga orkid yang punyai bermacam-macam warna dan bentuk.




Tengok bunga kaktus berkenan pulak, tapi lain kali lah datang lagi.



Berbinau jugak biji mata ni bila tengok pokok semuanya cantik2. Tak tahu nak pilih yg mana satu.


Inilah sedikit pokok yg menjadi pilihan saya, hanya ditanam kat dalam rumah je... memandang
tiada tempat utk tanaman bunga di luar rumah.



Tiada ulasan:

Catat Komen