Rabu, 7 September 2016

Biskut Samprit Mak Datin


      Assalamualaikum wrh... wbr...

    Alhamdulillah dapat lagi bersiaran di hari ini, semoga anda semua ceria selalu hendaknya. Entri kali ini mengenai biskut raya. Minggu depan kita akan menyambut hari raya Aidil Adha. Jadi kali ni terasa rajin pula nak makan biskut raya. So saya cuba buatlah biskut samprit mak datin ni. Saya ambil resepi dari Rohah, Damai Qalbu.

    Memang sedap rasanya biskut samprit ni, disamping itu ia juga sangat rangup apabila dikunyah. Terima kasih Rohah di atas perkongsian resepi ini, izinkan saya letakkan resepinya disini pula untuk rujukan saya nanti.




Resepi Biskut Samprit Mak Datin

Bahan-bahan:

1 cawan gula halus
1 cawan tepung kastad
1 cawan tepung gandum
1 cawan tepung jagung/kanji
1 cawan mentega yang dipanaskan
1 atau 2 biji telur
sedikit serbuk koko (saya tambah)
manik warna warni untuk hiasan
 

Cara membuatnya:

1. Semua baahan dicampur, gaul sampai sebati
   dan terap menggunakan acuan samprit.

2. hiaskan dengan coklat rice atau manik gula
   atau mengikut citarasa.

3. Bakar menggunakan suhu 180 C selama 15
   hingga 20 minit.

4. Sejukkan dahulu, simpan di dalam bekas
   kedap udara.




Tiada ulasan:

Catat Ulasan