Khamis, 20 Disember 2012

Jalan-Jalan Ke Zoo Melaka

         
         Assalamualaikum wrh wbr.....

     Salam bahagia unutuk semua. Oleh kerana kita masih lagi berada dalam musim cuti persekolahan lagi, walaupun dah dipenghujung cuti.Kami sekeluarga mengambil kesempatan membawa anak-anak bercuti ke Zoo Melaka pada hari minggu yang lalu. Anak saya yang kecil tu, suka sangat dengan kangaroo. 


     Jadi nak bawa lah tengok kanggaro, ambil keputusan pergi ke zoo Melaka sambil jalan-jalan ke Melaka. Lagi pula belum pernah lagi melawat zoo Melaka. Kita sampai dah tengah hari. Masyaalllah ramainya orang. Mugkin hari minggu kot.... semua orang cuti, bawa anak-anak jalan-jalan. 

     Bayaran masuk pula RM10 untuk orang dewasa, Kanak-kanak berumur lima tahun ke atas RM4 seorang dan kanak-kanak di bawah lima tahun free. Layan lah photo yang sempat di snap.



        Bergambar kenangan kat papan tanda 
Zoo Melaka.














        Lihat.... Pak Belang tu tengah tidur. Mungkin dah kenyang kot sbb tu lah dia tidur je. 

    Ini sebahagian daripada gambar-gambar binatang yang di ambil. Selain binatang tersebut ada juga burung-burung serta reptilia. Tapi kawasan reptilia tak sempat dilawati kerana anak-anak pun dah penat berjalan.




           Sempat lagi bergambar kat turtle 
                    batu ni.




               
     Lihat tu.... macam-macam cenderahati ada di jual di sini. Sebelum balik boleh lah beli mana-mana cenderahati yg berkenan dihati.


Tiada ulasan:

Catat Ulasan