Rabu, 2 November 2011

Pokok hiasan

     Assalamualaikum wrh... wbr....
             
            Salam sejahtera kpd semua yg sudi menjengah ke blog ini. Dah lama juga saya tidak mengupdate blog.  Andai kata kalau dalam rumah tu, dah berhabuk dan bersawang nampaknya.

     Selain dari berkraf saya juga suka menanam pokok terutamanya pokok bunga. Tapi tak de lah byk pokoknya macam kat nursery, sikit-sikit tu ada lah. Kali ni saya nak share lah dgn kawan2 menanam pokok hiasan ini dlm bekas yg comei seperti ini. Sebenarnya bekas ini bukannya saya beli , tapi bekas terpakai.






      Oleh krn sayang hendak dibuang, maka saya kumpulkan. Bila bekas ni dah banyak, maka timbullah idea hendak menanam pokok hiasan seperti ini. Tapi sebelum menanam pokok, mestilah ditebuk di bawahnya terlebih dahulu supaya boleh mengalirkan air apabila disiram. Nampak cantik juga ,bila diletakkan di dalam rumah. Baru lah sejuk mata memandang.....

      Bersempena dgn sambutan Aidil Adha yg akan bakal tiba dua tiga hari lagi, saya ingin mengucapkan Selamat Hari Raya Aidil Adha kpd kengkawan yang beragama Islam. Semoga segala amal ibadah kita akan diterima oleh Allah swt....Amiiiin.


Tiada ulasan:

Catat Ulasan