Ahad, 14 Jun 2020

Jamu mata dgn kecantikkan bunga-bunga


Assalamualaikum...

Selamat berhujung minggu, semoga anda pengunjung blog Diari Diela diberikan kesihatan yg baik dihari ini.

Rasanya minggu ni ramai yang pulang menziarahi keluarga dikampung, maklumlah sebelum ni kita tidak dibenarkan merentas negeri. Alhamdulillah syukur, disebabkan kes covid 19 semakin membaik, jadi kita sudah diberikan banyak kelonggaran melakukan pergerakkan kemana sahaja tetapi masih mengekalkan sop.

So hari ni, encik suami mengajak ke nurseri bunga katanya nak membeli pokok kegemarannya pokok bunga kertas. Sukanya saya... apalagi bolehlah cuci mata dengan keindahan, kecantikkan dan kesegaran bunga-bunga.

Dah lama tak jalan-jalan ke nurseri bunga Sungai Buloh. Bila sampai disana, masya allah ramainya orang. Seperti pergi ke pasar pagi lah pulak. Mungkin sebelum ni orang tak boleh keluar ke mana2. Jadi hujung minggu ni ramai yg ambil kesempatan keluar membeli bunga2 kegemaran mungkin.



Macam-macam jenis bunga ada dijual, seperti orkid, pokok lidah jin yg tengah viral sekarang ni.






Ada pokok yang boleh ditanam didalam dan luar rumah. Cantik2 bentuk  serta coraknya. Tapi boleh tahan jugaklah mahalnya bila dah habis pkp berbanding dulu.




Ini pokok yang tak payah guna tanah, hanya letak diatas rak atau ditampal pada kayu.


Ini pula pokok daun basil.


Pokok sirih gading atau money plant, pokok palm dan macam-macam lagi.







Bahagian yang saya paling suka, pokok kaktus. Kalau nampak kaktus mesti nak jugak beli walaupun satu. Aduhai... cantik-cantik semuanya.





Pokok bunga kertas.


Ni hasil tangkapan saya, tak banyak pun. Tapi beli juga.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan