Sabtu, 18 Ogos 2012

Biskut Cornflakes Madu

     
          Assalamualaikum wrh wbr....

     Salam Aidil Fitri saya ucapkan kepada teman-teman sekalian. Entri kali ini mengenai masakan biskut cornflakes madu. Sebenarnya biskut ni, saya buatkan dua hari yang lepas. Baru sekarang, saya nak entri. Saya cuba dari resepi YATI MEMORIES. Terima kasih atas resepinya. Saya copy kat sini ya.....




Resepi Biskut Cornflakes Madu

Bahan A:

125 gm butter
1/2 cawan brown sugar
1 cawan madu

Bahan B:

1 kotak cornflakes Nestle (500 gm)
1 cawan kismis
1 cawan badam cincang panggang/ gajus

Hiasan:

mangkuk kertas kecil
ceri merah dan hijau dipotong kecil

Cara membuatnya:

1. Panaskan bahan A sehingga butter cair. 
   Setelah cair, masukkan bahan B dan gaul 
   rata.
2. Sudukan ke dalam mangkuk kertas kecil.
3. Hiaskan dengan hirisan ceri merah/ hijau.
4. Bakar dalam oven yang telah dipanaskan
   pada suhu 170C selama 8-10 minit.
5. Sejukkan dan simpan di dalam bekas kedap  
   udara.




Tiada ulasan:

Catat Ulasan