Isnin, 22 Oktober 2012

Novel Bicara Hati

      
        Assalamualaikum wrh wbr.....

        Salam ceria untuk semua. Entri kali ini mengenai novel pilihan saya yang dah agak ketinggalan iaitu novel Bicara Hati, hasil penulisan Damya Hanna. Best sangat ceritanya. Novel ini pun sudah di adaptasikan ke drama yang sebelum ini pernah popular kat televisyen. Saya juga tidak melepaskan peluang menonton cerita ini.



Serba sedikit tentang sinopsis cerita ini:
      
     Dalam satu kemalangan kecil yang tidak disengajakan, Tengku Syahran dan Zahlia bertemu. Ketika itu, Tengku Syahran sedang buntu memikirkan cadangan emaknya yang ingin menjodohkan dia dengan Linda, seorang wanita yang tidak pernah dicintainya.
     Seminggu mengenali Zahlia, Tengku Syahran menyatakan hasratnya untuk memperisterikan Zahlia untuk mengelak dirinya dikahwinkan dengan Linda. Zahlia terkejut dengan permintaan Tengku Syahran. tengku Syahran tidak dikenalinya dan tidak mungkin Zahlia boleh jatuh cinta dengan pemuda itu.
     Zahlia serba salah untuk menerima lamaran itu. Pelbagai cara dilakukan oleh Tengku Syahran untuk memenangi hati Zahlia. Akhirnya Zahlia akur, tetapi dengan syarat, iaitu hak-hak peribadi Zahlia tidak akan diganggu.
     Seteleh diijabkabulkan, Tengku Syahran mula berubah, egonya terlalu tinggi dan tidak mengikut perjanjian yang telah ditetapkan. Zahlia rasa tertipu. Tengku Syahran telah mungkir janji . Kini timbul pelbagai lonflik dalam rumah tangganya.
     Benarkah hakikat bahawa perkahwinan yang berdasarkan kontrak tidak dapat mengundang rasa cinta, kasih-sayang dan kerinduan? Bicara hati sebuah kisah yang dapat mengungkap segala rahsia...


Tiada ulasan:

Catat Ulasan