Ahad, 6 Ogos 2023

Jalan-jalan ke Sunflower Garden di Bagan Datuk, Perak.

 Assalamualaikum...

Selamat malam sahabat semua... dah lama saya tak update blog saya yang satu ini. Baru sekarang ada sedikit masa untuk mengisi blog saya yang dah lama ditinggalkan.

Semalam saya berkesempatan jalan-jalan ke taman bunga matahari yang terletak di Bagan Datuk, Perak. Lihat dari vlog orang lain, macam best ja taman bunga matahari. Memang best pun kepada sesiapa yang suka bergambar, banyak spot-spot yang menarik untuk kita rakamkan gambar sebagai kenangan.




Ini adalah pintu masuk, tempat bayaran tiket. Tiket untuk dewasa RM13, untuk kanak-kanak 7-11 tahun RM10, manakala kanak-kanak berumur 3-6 tahun RM5. Waktu buka pula pukul 9 pagi hingga 7.30 petang. Setiap orang diberikan sebungkus kecil makanan ikan untuk di berikan kepada ikan-ikan yang berada dikolam.


Ni sebahagian spot untuk bergambar. Pokok-pokok bunga matahari ditanam secara berperingkat. Ada yang baru tanam,ada yang sudah berbunga,ada juga bunga yang belum kembang.


Untuk dijadikan teduhan, ditanam pokok markisa.



Ada kolam ikan. Jadi, boleh beri ikan didalam kolam makan.



Lihat bunganya yang berkembang sungguh cantik. Bunganya sangat besar. Disebabkan cuaca panas, jadi ia agak menunduk ke bawah.


Spot foto yang sangat menarik.


Juga ada kedai yang menjual sevinior seperti fright magnet, keychain, topi dan sedkit makanan ringan, Jadi yang berminat boleh beli untuk dijadikan sebagai kenang-kenangan.







Sedikit foto kenangan disimpan disini.


Sebelum balik boleh shopping bunga-bunga di nursery bunga yang terdapat disana. Macam-macam bunga ada dijual.

Juga kat bahagian luar boleh menjamu selera digerai yang ada, ada dijual makanan goreng-goreng dan minuman disitu.

Jika ada kelapangan bolehlah bawa ahli keluarga berkunjung kesana. Anak-anak pasti suka. Kalau datangnya di tengahari, kenalah siapkan payung atau topi. Kalau tidak memang berpanaslah. Jumpa lagi di next update...


Tiada ulasan:

Catat Ulasan