Rabu, 21 November 2012

Novel Bisikan Rindu

               
            Assalamualaikum wrh wbr...

      Salam sejahtera semua. Bertemu lagi kita di entri kali ini. Kali ini  pula mengenai novel pilihan saya yang bertajuk Bisikan Rindu, hasil penulisan Mimie Afinie. Sebenarnya novel ni dah lama sangat dalam simpanan saya. Dah banyak kali dah khatan. Almaklumlah kalau duduk saja-saja tak ada apa nak buat, saya belek-belek lah novel. Best jugak jalan ceritanya...




Serba sedikit lah tentang sinopsis novel ini:

      Antara Syahrul dan Ikhwan kedua-duanya sama kacak dan sama baik. Tapi jika di hati tiada rasa cinta, salah seorang harus berkorban. Jika mulut berkata sayang sedangkan hati berkata tidak, untuk apa sebuah percintaan.

      Sesaat mana pun cinta Syahrul kepada Dina, hatinya tetap milik Ikhwan. Kehadiran Ikhwan telah mengajar Dina erti sebuah rindu. Sehari tidak berjumpa ibarat setahun lamanya. Namun percintaan mereka sering diuji dengan salah faham dan kebetulan.
      Akhirnya Dina mengalah. Perginya bukan kerana kalah, tetapi pergi mencari harga diri yang dicampak oleh lelaki  yang amat dicintai. Kerana cinta itu Dina sanggup tinggalkan Ikhwan dan segala-galanya.....
      Setelah agak lama menyepi, Dina nekad ingin kembali. Sayangnya kepulangan Dina dalam keadaan yang tidak diduga! Tiada kata maaf, tiada pelukan mesra. Yang ada hanya tangisan. Gembira atau duka?
Sekiranya ingin tahu cerita penamatnya, kenalah baca novel ini.



Tiada ulasan:

Catat Ulasan